جلسه تحضيرالجن الجزء الثاني


الجزء الاول


جلسه تحضير الجزء الثاني



جلسة تحضير الجن


طبعا عماد بعد ما اطلب منه انه يقتل طفل ويرميه في مقبره لسه جديده بقي بيفكر ازاي يعمل كده ومين الطفل دا وطول الليل قاعد لحد الصبح قال لازم اعمل دا لاما حياتي هتتقلب جحيم وفعلا راح وقف قدام مدرسه وعرف يخطف ولد وقعد يلف بيه طول النهار ولحد بالليل اخد الولد وراح عند مقبره
 بص للطفل وقال :مابدهاش لازم اقتله وراح ملبسه كيس بلاستك وخنقه ونزل دفنه 
وفجاه الارض اتهزت جامد وبدا يظهر الجن بشكله المرعب وقاله :بكده انت قدمت قربان ليا وانا تحت امرك في اي حاجه تطلبها
 قاله: اول شي تظهر بشكل انسان عادي لان بشكلك دا هموت قريب وتخليك قريب مني ودلوقتي اروح وابدا اخطط لمستقبلي واول ما انادي عليك القيك جانبي
 قاله :ماشي بدا عماد يتحرك وروح قعد يفكر حياته عايزها ازاي وبعد يوم قدر انه يعرف هو نفسه في ايه انه يشتغل في شركه كبيره وياخد مرتب محترم وطلب من الجن انه لما يروح يقدم ورقه يتوافق عليه وراح وفعلا اتوافق عليه وبدا في صفقات وبقي مشهور جدا بانه يقدر يعرف مستقبل اي حد من نظره عين صمم مكان لده وبقت الناس تيجي تدفع مبالغ كبيره عشان تعرف مستقبلها واحنا عرفين ان كل دا بمساعده الجن لحد ما جه في يوم وهو وسط الناس الجن اختفي ومابقاش يديله معلومات عن الاشخاص اللي جايه تدفع وتعرف مستقبلهم بدا الموضوع يزيد 
لحد ما استدعي الجن في بيته ظهرله الجن بابشع المناظر عماد لما شافه اترعب وقاله: انت وقفت حياتي خسرت فلوس كتير عشان مابقتش ادي معلومات لناس
 رد الجن بصوت يرعب والنور بيقطع وينور انا عملتلك كتير ودلوقتي جه معاد طلبي التاني
 رد عماد :انت قولت طلب واحد بس ونفذتهولك لما قتلت الطفل 
قاله :دلوقتي هطلب انك تقتل اخوك وتفتح بطنه وتاخد قلبه وتاكله لخنزير والدم ترشه علي القبر اللي دفنت فيه الطفل هيتنفذ طلبي لاما المره دي مش هتكون حياتك بس اللي هتتقلب واهلك كمان
 سكت عماد وقاله :انا قدامك اعمل اللي عايزه اهلي لا 
رد الجن وبدا يطلع نار من عينه ويكسر في عفش الشقه يبقي دا قرار هتندم عليه ووقت لما تحتاجني هتلقيني بس تنفذ ومن دلوقتي لحد ما تنفذ مش هوقف شر ليك ولاهلك وفجآه اختفي الجن عماد اغمي عليه ولما فاق لقي نفسه في المستشفي ومامته وباباه واخته واخوه جانبه قالوله احنا دخلنا عليك لقناك واقع علي الارض وكل هدومك مقطعه ومرميه علي السرير عماد سمع وسكت وبعد يومين روح البيت وبدات الحياه تتقلب معاه ومع اهله اخته عمرها 13سنه كنت في الحمام والنور قطع قعدت تنادي علي مامتها محدش رد وبدا النور يجي ويقطع وفي حاجه بتتكون قدامها بتغسل عينها من الصابون يمكن يكون بيتهيئلها لقت المايه دم جريت علي الباب تفتحه وتخبط مافيش فايده لحد ما الخيال الاسود ظهر علي شكل معزه ليها شعر طويل وحجمها اكبر وظوافرها طويله وهي عماله تصرخ وتنادي ماحدش سامعها لحد ما الجن قرب منها وحط ظوافره في بطنها وموتها وطلع نار من عينه قدر انه يحرقها ولما مامتها حست انها اتاخرت في الحمام وندهت عليها ماردتش فتحت الباب لقيت البنت محروقه خالص ومتعلقه من رقبتها بستاره البانيو مامتها صوتت واتلم الجيران وعماد لما شاف كده جاله انهيار عصبي ودخل مستشفي وبعد شهر خرج وبدا انه يدور علي الجن مش بيظهرله خالص
 واخوه في يوم كان بيصتاد مع صحابه وهو قاعد
 صحابه قالوله :احنا هناخد السمك ونروح نشويه 
قالهم :انا هقعد شويه هخلص وهجي وراكم 
لكن وهو علي البحر حاجه مسكت رجله وشدته ومقدرش ينقذ نفسه وغرق وبعد كم يوم لقوا جثته عماد كل دا مش عارف يحضر الجن وخلاص اخوه مات اللي كان طلب الجن يعني لو جاله هيكون طلبه موت ابوه ولا امه وبدا اسمه ييجي في مشاكل تبع الشركه اللي شغال فيها وقضيه نصب وصفقات مشبوهه اخدت كل فلوسه علي المحامين لحد ما في يوم صحاب المقبره اللي مدفون فيها الطفل مات عندهم حد وراحوا يدفنوه اتفجآوا بهيكل عظمي وهما مادفنوش حد قبل كده فيها اتصلوا بالبوليس عند المعاينه لقوا ولاعه وقعه جانب الجثه وبعد ما رفعوا البصمات عرفوا ان دي بصمات عماد لانه بقي مسجل وبالموجهه اعترف بارتكابه الجريمه واتحكم عليه بالاعدام وعماد قاعد لوحده بدا ينده علي الجن يمكن يساعده ويطلع من السجن وينفذله اللي هو عايزه 
وفعلا ظهر بس كان بشكل انسان عادي 
قاله عماد: شايف انا وصلت لايه انا عايز اخرج من هنا ساعدني
 قاله الجن :موافق بس بشرط 
قاله عماد :ايه هو
 قاله: اسجدلي
 سكت عماد قال: اذاي كده هكفر
 قاله: هو دا طلبي تكفر انقذك
 وبدا الجن يتحول لشكله البشع وقال بصوت عالي ا:سجد 
عماد طبعا كده كده هو كفر باستعانه بالجن بس ماكنش راضي يعترف بده وقال لنفسه انا هموت انا لازم اوافق وبدا انه يركع قدام الجن ويسجدله وبعد ما سجد قاله يلا سعدني اخرج من هنا رد الجن دا اخرك مش هسعدك وهتموت هنا بسم الله الرحمن الرحيم واذ قال الشيطان لانسان اكفرفلما كفر قال انى برئ منك انى اخاف الله رب العالمين صدق الله العظيم واختفي الجن واتنفذ فيه حكم الاعدام
النهايه

ليست هناك تعليقات

يتم التشغيل بواسطة Blogger.